Beneficiile consumului de cafea

Beneficiile consumului de cafea

Una dintre cele mai eficiente pre-workout băuturi este cafeau neagră, fără zahar și fără lapte.

Iată de ce:

  1. Activează arderea grăsimilor

Cafeau conține cofeină. În răndul suplimentelor, cofeină este una dintre cele mai cunoscute produse pentru arderea grăsimilor. Această caracteristică este valabilă atunci când cafeau este consumată înainte de antrenament. Astfel, celule grase sunt folosite ca sursă de energie în locul rezervelor de glicogen.

CUM? Cofeina are efect stimulant. Ea este cea care activează adrenalină care circulă prin sânge către țesutul adipos unde se trimit semnale de distrugere a grăsimilor, eliberarea și folosirea lor ca acizi grași liberi în sânge.

 

  1. Crește rata metabolismului.

Ceea ce înseamnă mai multe calorii arse pe parcursul zilei și deci o pierdere în greutate. Această caracteristică este amplificată atunci când cafeaua este consumată înainte de antrenament.

Există studii care atestă faptul că această rată crește cu 3-11%, procentul fiind și mai mare la doze ridicate.

Interesant este că această creștere a ratei metabolice este determinată în special de accelerarea arderii grăsimilor, conform studiului publicat în The American Journal of clinical nutrition.

Din păcate, această accelerare nu este la fel de evidentă în cazul persoanelor obeze , ea fiind de doar 10%  față de 29% pentru oamenii cu o greutate normală, conform American Journal of Physiology.

O situație similară este și atunci când vorbim de înaintarea în vârstă, accelerarea arderii grăsimilor fiind mai pronunțată în cazul persoanelor tinere (American Psysiological Society).

Pe termen lung, devenim toleranți la cofeină și rezultate consumului de cafea nu mai funcționează.

 

  1. Crește performanța sportivă și focusul din timpul antrenamentelor.

Studiile arată că se înregistrează o creștere de 11-12% în medie, și asta în special prin mobilizarea acizilor grași din țesutul adipos.

 

  1. Prevenția bolilor.

Cafeaua conține o catitate mare de antioxidanți care ne protejează împotriva radicalilor liberi.

Conform studiului publicat în Critical Reviews in Food Science and Nutrition din 2011, consumul de cafea are o relație inversă cu Parkinson, Alzheimer, dibetul si anumite forme de cancer.

 

Dacă bem cafea doar pentru obiectivele fizice de mai sus, pentru evitarea toleranței la consumul de cofeină, se recomandă ciclizarea acestui consum: 2 săptămâni consum, 2 săptămâni pauză.

 

 

 

 

Cristina

Tehnician nutritionist cu pasiune pentru gustos si sanatos.

Lasă un răspuns