Importanta planificarii meselor

Importanta planificarii meselor

Vrem o schimbare in obiceiurile noastre alimentare pentru o caliatte superioara a vietii. Este o mare diferenta intre a cunoaste drumul si a merge pe acel drum. De aceea trebuie sa facem lucrurile altfel decat le-am facut pana acum.

Un prim pas pe care il putem face in acest sens este planificarea meselor, solutie ce vine cu un intreg “arsenal” de beneficii.

Dar ce urmarim?

EFICIENTIZAREA REZULTATELOR

De multe ori ne intrebam de ce ne este atat de greu sau chiar imosibil sa ne atingem obiectivul propus. Mancam sanatos si totusi rezultatele intarzie sa apara.  Totul se reduce insa la o ecuatie matematica: vrei sa slabesti, aportul alimentar va fi mai mic decât consumul energetic generat de energia totala consumata zilnic de procesele tale metabolice cat si de activitatile zilnice; vrei o greutate constanta, mentinere, aportul alimentar trebuie sa fie egal cu ceea ce consumi; vrei sa mai câstigi ceva kilograme, stabileste-ti un aport alimentar mai mare decât consumul.

Cunoscându-ti obiectivul, poti sa stabilesti continutul, regularitatea si cantitatea meselor. Pentru aceasta trebuie sa stii sa-ti stabilesti numarul de calorii potrivite tie si sa-ti urmaresti astfel cantitatea alimentelor consumate. In stabilirea caloriile necesare obiectivului tau apeleaza la persoane abilitate in acest sens; aplicatiile de pe internet nu tin cont de individualitatea ta, de obiceiurile tale de compozitia ta corporala. Acestea iti vor oferi o varianta generala pe baza unei formule generale, stabilite statistic. Dupa stabilirea numarului de calorii, vrei sa-ti contorizezi singur mesele? Asigura-te ca folosesti corect aplicatia folosita si informatiile nutrionale ale alimentelor sunt correct introduse!

Sfatul meu: ia-ti un aliat care te poate invata correct toate acestea si cu care poti deprinde obiceiuri sanatoase pe care sa le aplici toata viata! Apeleaza la un nutritionist cu care sa te simti comfortabil si care sa tina de cont de tine ca individ, sa-ti ofere varianta personalizata si potrivita tie!

LISTA DE CUMPARATURI

Având stabilit un plan alimentar putem sa cream o lista clara de cumparaturi care sa contina doar acele alimente necesare atingerii obiectivului nostru.

Sfat: nu merge la cumparaturi infometat! Oricât de bine intentionat ai fi, oricât de bine pus la punct ai avea planului alimentar, vei face alegeri necontrolate, neintentionate si vei ajunge acasa cu o multitudine de alimente care te vor ispiti culinar dar care vor pune piedici atingerii obiectivului tau.

CALITATEA ALIMENTELOR

Lista de cumparaturi ne determina sa acordam atentia necesara nu doar cantitatii de alimente ce trebuie procurate ci si calitatii si provenientei acestora. Calitatea superioara a alimentelor activeaza mai rapid satietatea si astfel, cantitatea de alimente ingerate va fi mai mica, dar net superioara din punct de vedere calitativ, oferind energia necesara organismului pe timp mai indelungat. Corpul tau se va hrani cu adevarat si iti va multumi!

Sfat: apeleaza la surse sigure! Nu face rabat la sanatate! Alege cat mai simplu! Citeste eticheta!

MANAGEMENTUL TIMPULUI ZILNIC

Atunci când vorbim despre time management culinar vorbim despre:

  • gatit pentru câteva zile in avans
  • stocarea manacarii gatite inainte atât pentru noi cât si pentru familie- stocare care se poate face in frigider, daca se va consuma in urmatoarele zile sau stocare in congelator, in recipiente corespunzatoare, daca se vor consuma dupa o perioada mai lunga de timp.
  • save time- mai mult timp alocat pentru familie, activitati reacreative si care ne fac placere.
  • economii – nu vom mai cheltui bani pe lucruri inutile.

Poti gati 1 data sau de 2 ori pe saptamana daca timpul nu iti permite sa gatesti zilnic. Poti pune in aceeasi tava la cuptor proteina meselor din mai multe zile alaturi de garniturile acestora. Tot ce iti ramane de facut este ca apoi sa le proportionezi in caserole, sa le depozitezi in frigider si doar sa le iei cu tine si sa le incalzesti.

Vom evita situatia in care nu stim ce sa mai gatim sau situatia unei alegeri necorespunzatoare doar pentru ca suntem infometati, nu avem nimic preparat si vom lua orice vom gasi in frigider, indiferent de calitatea sa.

Sfat: creaza mese comune cu familia! Un plan alimentar sanatos nu inseamna dieta drastica! Gateste cu gust, cu placere si in mod sanatos! Doar placandu-ti ceea ce mananci iti vei putea forma obiceiuri sanatoase.

ORARUL MESELOR

Atunci când vorbim despre planificarea meselor, ar trebui sa ne gândim si la orarul acestora, la numarul lor si la regularitatea cu care acestea sunt luate.

Este foarte important sa avem un numar corespunzator si constant de mese astfel incât sa evitam senzatia de foame pe care am putea sa o resimtim. Tine minte: foamea este inamicul slabitului. Numarul meselor este stabilit  si functie de obiceiurile si obiectivul fiecarei persoane. Important este sa ni le organizam in asa fel incat sa permitem o digestie corespunzatoare si finalizata pana la administrarea unei noi portii alimentare.

DIMINUAREA STRESULUI

Este o realitate – este un stres zilnic pe care il avem atunci când ne gândim “oare ce mai gatesc azi”?  Stresul este o stare permanenta a acestui secol si este generat de majoritatea actiunilor/situatiilor in care ne regasim. Este de datoria noastra sa incercam sa diminuam si de ce nu, sa eliminam acele situatii stresante pe care le putem controla.  Activitatea culinara este una dintre acestea si o putem face cu usurinta. In plus, planificarea alimentara ne poate aduce beneficiul unor mese sanatoase, gustoase si nu in ultimul rând diversificate.

Este interesul nostru sa beneficiem de ceea ce este mai bun. Cu un minim de efort putem beneficia de o calitate superioara a vietii cu un intreg arsenal de beneficii.

Alege sa-ti fie bine! Alege sa fii sanatos!

Lasă un răspuns