Importanța hidratării la trezire

Importanța hidratării la trezire

Apa este un “ rău” necesar. Este cea care oferă soluții pentru multe probleme cu care ne confruntăm si este baza pentru multe dintre procesele ce stau la baza funcționării corespunzătoare a organismului.

Hidratarea la trezire nu este un mit. Este cea care, după cum vom vedea mai jos nu face decât să ne aducă beneficii. Ea este cea care stă la baza multor culturi, culturi ce se bucură de o longevitate evidentă de-a lungul timpului, cum ar fi de exemplu Japonia.

Iată cateva dintre BENEFICIILE consumului unui pahar mare de apă, dimineața la trezire:

  • Scade nivelul de stres al organismului după somn.

În timpul nopții se secretă cortizol, hormonul responsabil cu apariția stresului. Stresul acidifică organismul. Aportul de apă alcalinizeaza scăzând astfel nivelul stresului nocturn.

  • Rehidratarea organismului.

Indiferent de cantitatea de apă băută înainte de somn, la trezire organismul este deshidratat, toate rezervele fiind epuizate în timpul nopții- acestea au fost necesare tututor proceselor inițiate de organe pe timpul nopții.  De aceea consumul de cafea pe stomacul gol nu este indicat, pentru ca aceasta nu va face decât să accentueze starea de deshidratatre.

În plus, rehidratatrea de dimineața va aduce cu sine mai multă energie, mai multă voie bună.

  • Eliminarea toxinelor.

După rehidratarea celulară, aportul de apă la trezire va înlesni procesul de eliminare al toxinelor și rezidurilor ce apare în timpul somnului ca urmare a “ reconstrucțiilor” ce au loc la nivel celular, hormonal, al organelor. După eliminarea acestora, organismal tău este pregătit să asimileze o cantitatea mai mare de nutrieți din micul dejun echilibrat.

  • Accelerează metabolismul.

Atunci când vorbim despre scăderea în greutate, printre altele, apelăm și la această strategie de hidratare imediat la trezire. S-a observat că aportul de apă imediat după somn crește capacitatea organismului de a arde calorii pe parcursul zilei. În plus gradul tău de sațietate este atins mai repede și astfel vei manca mai putin.

  • Susține funcționalitatea creierului.

Creierul este 75% apă. Lipsa apei duce la nefuncționarea corespunzătoare a acestuia, la incapacitatea noastră de a lua decizii coerente, rapide, de a face conexiunile necesare.

  • Previne constipația.

Una dintre  principalele cauze ale constipației este deshidratarea. Paharul de apă matinal nu doar va elimina această deshidratare nocturnă ci va ajuta inclusiv la miscările peristaltice pentru eliminarea bolului alimentar.

  • Previne boli.

Un lucru atăt de util pentru buna funcționarea a celulelor, organelor, a stării de bine generale nu poate fi decăt benefic.

  • Este revigorant.

Incearcă și ai să poti usor observa starea de bine pe care o vei avea pe parcursul zilei: mai multă energie, mai mare abilitatea de a-ți desfășura activitatea, pielea ta va fi mai hidratată și mai stralucitoare.

 

Rece sau caldă?

Este o întrebare pe care o primesc frecvent. Oricum decât să nu te hidratezi deloc la trezire.

Dimineața este de preferat să o bei la temperatura camerei pentru ca organismul să nu depună un efort suplimentar pentru a o aduce la temperatura optimă corpului. Dar apa rece inseamnă un consum caloric suplimentar, o sa-mi spui. Asa este! Și te poți folosi de acest truc pe parcursul zilei atunci când vrei să slăbești. Dimineața nu ai nevoie de efort suplimentar si deci de un stres în plus care să se adauge stresului nocturn.

Important este sa te hidratezi!

 

Alege gustos! Alege sănătos!

 

Cristina

Tehnician nutritionist cu pasiune pentru gustos si sanatos.

Lasă un răspuns