Bem apă în timpul mesei?

Bem apă în timpul mesei?

water&mealsDA!

Înainte de a începe să discutăm despre acest subiect, trebuie să stabilim următorul lucru: a bea apă în timpul mesei nu înseamnă a bea litri, ci ne referim la cantități moderate și de bun simț.

Tot auzim încă din copilarie: “Nu bea apă în timp ce mănânci!”. De ce nu? Și acum fiecare cu răspunsul și explicația sa. Dar oare ce este adevărat și ce nu? Vom vedea împreună și fiecare dintre noi se va folosi de informația ce ii este utilă și potrivită stilului său de viață și mai ales obiectivului său.

Un prim răspuns ar fi: “păi nu mai mănânci”. Răspunsul corect este însă “nu mai mănânci la fel de mult ca atunci când nu bei apă în timpul mesei”. Exact! Sațietatea intervine când un anumit nivel fix al stomacului este atins. Acest nivel este atins mai repede prin aportul de apă. Și este un lucru așa rău? Simplu fapt că mai iei o gură de apă îi oferă timp creierului de a realiza senzația și de a trasmite organismului informația.

Un al doilea răspuns ar fi: “diluează sucul gastric și nu se mai digeră alimentele ingerate”. FALS! PH-ul sucului gastric de la nivelul stomacului este mult prea acid pentru a putea fi impactat de PH-ul apei; ar fi necesari litri de apă. Stomacul nu secretă doar acid clorhidric și enzime necesare digestiei, el secretă și APĂ. În plus, activitatea enzimelor de la nivelul stomacului depinde de existența apei.Dacă ar fi adevărată  afirmația de mai sus, am spune că sistemul digestiv nu este capabil să se adapteze consistenței diferite a alimentelor ingerate, ceea ce este fals.

Un alt răspuns ar fi: “alimentele solide vor avea un timp mai mare de staționare în stomac, procesul de digestie prelungindu-se”. Intr-adevăr, lichidele părăsesc mai repede sistemul digestiv, dar   s-au făcut studii care atestă ca acestea nu afectează perioada de staționare a alimentelor solide.

Există însă recomandarea ca aportul de apă in jurul mesei să fie limitat, chiar eliminat, în cazul situațiilor de reflux gastroesofagian. Lichidele dau volum stomacului crescând astfel presiunea la nivelul acestuia și accentuând simptomele condiției medicale menționate.

Pe langă toate aceste informații, esențial este obiectivul unei persoane. Având obiectivul, având informațiile legate de aportul de apă înainte si în timpul mesei, decizia de ce vom face mai departe ne aparține. Dacă am ca obiectiv creștere în greutate (fie adult, fie copil) voi limita, dar nu neapărat elimina apa din jurul mesei. Dacă am ca obiectiv scădere în greutate, apa îmi va fi prieten, dar și în acest caz echilibrat și dacă simțim nevoia. Întodeauna va fi vorba despre echilibru.

În concluzie, atâta timp cât nu există o condiție medicală care să interzică aportul de apă în jurul mesei, nu ezita să beneficiezi de calitățile sale. Ea este cea care îți va ușura procesul de digestie, îți va ameliora stările de constipație sau/si balonare, ea este cea care va accelera metabolismul tău.

Aportul de apa din jurul mesei este susținut de specialiști și organizații avizate care au studiat si demonstrat cele de mai sus: Clinica Mayo, Laboratory of Physiological Chemistry of the University of Illinois, Primary Care Clinical Sciences, University of Birmingham, UK, Nuffield Department of Primary Care Health Sciences, Radcliffe Observatory Quarter, University of Oxford, UK, Aleris Obesity Academy, Sweeden, Department of Surgery, Germany

Nu uita să-ți asculti corpul ! Nu uita să-ti observi corpul! Nu uita să-i oferi în mod ECHILIBRAT calitate! Nu uita să te simți bine!

 

Cristina

Tehnician nutritionist cu pasiune pentru gustos si sanatos.

This Post Has One Comment

  1. Lorena grigoras

    Felicitari pentru profesionalismul cu care abordezi orice situatie si pentru realizarile deosebite.
    Mult succes in tot ceea ce iti propui sa faci in continuare.

    Out of topic: am share-uit cateva din articolele tale, insa la aproape toate articolele imi apare imaginea de la articolul cu pepenele. Este ceva in neregula. Probabil ca ai setat-o ca imagine reprezentativa…

Lasă un răspuns