Beneficiile consumului de cireșe

Beneficiile consumului de cireșe

Este anotimpul lor iar eu îmi doresc să profit la maxim de ele.

Știm toți cât sunt de gustoase. Dar oare este singura lor calitate? Căutând, iată am descoperit că ele sunt asociate cu prevenția cancerului, bolilor cardiovasculare, diabetului, bolilor inflamatorii, Alzheimer-ului.

  • Un excelent snack post workout

Datorită elemenetelor antioxidante, cireșele sunt un excelent remediu pentru durerile musculare de după antrenament, un gustos  element de recuperare.

  • Remediu pentru îmbunătățirea calității somnului

Cireșele sunt o sursă naturală de melatonină, hormonul responsabil cu somnul.  Un studiu publicat în Journal of Medicinal Foods arată îmbunătățirile survenite în cazul adulților ce au insomnii .

  • Factor de reducere al inflamției

Acestă caracteristică a cireșelor este dată tocmai de capacitatea lor puternic antioxidativă.  Un studiu recent din Journal of Nutrition demonstrează capacitatea acestora de a reduce  influența acelor markeri responsabili de bolile cronice inflamatorii. Consumul de cireșe are efecte benefice și asupra artritei și gutei.

  • Ajută la menținerea și îmbunătățirea calității creierului.

Studii au demonstrat îmbunătățiri în cazul unor boli cum sunt Alzheimer și Huntington.

  • Remediu anti – aging

Iar aducem în discuție caracterul antioxidant al cireșelor. Aceste este cel care împiedcă radicalii liberi și toxinele să contribuie la formarea de riduri, acnee

  • Reduc crampele musculare și cresc rezistența musculară

Consumul de cireșe ajută la cele de mai sus datorită conținutului mare de potasiu – asigură 9% din necesarul zilnic.

 

Acestea sunt doar câteva din beneficiile cireșelor. Cred ca avem suficiente motive să le consumăm.

 

Cristina

Tehnician nutritionist cu pasiune pentru gustos si sanatos.

Lasă un răspuns