Pepenele – roșul sănătos și gustos

A venit vara și trebuie sa beneficiem la maxim de ea, din punct de vedere alimentar. Avem acum o gama de alimente diversificată, proaspătă si răcoritoare, plină de minerale și vitamine.

Pepenele roșu este unul dintre alimentele preferate ale verii. Mulți insă fug de el din cauza conținutul mare de zahar pe care îl are. Dar să nu uitam de cantitatea mare de apă pe care o conține și deci de hidratarea bună pe care o poate face. Dacă știi insă când anume să-l consumi și tii cont de echilibru și moderație, poți să-l transformi un aliat în atingerea obiectivelor tale fizice și te poți bucura în același timp de gustul său senzațional.

Cunoaște beneficiile pepenelui roșu și profită de ele:

L-CITRULINA

Pepenele verde este o sursă naturală a acestui aminoacid care ajută la prevenirea durerilor musculare post-antrenament, ajutând la eliminarea acidului lactic mai rapid prin îmbunătățirea fluxului sanguin și functiei cardiovasculare. Cheia este de a cosuma pepenele verde cu 1ora înainte de face exerciţii fizice.

LICOPENUL

Există o concentrație mare a acestui puternic antioxidant în compoziția pepenelui roșu, antioxidant care ajută la lupta împotriva bolilor de inima si poate juca un rol în scăderea colesterolului.

POTASIUL

Deoarece pepenele verde este cea mai mare parte apă, acesta oferă o concentrație mai mare de substanțe nutritive, cum ar fi potasiu, care este de ajutor în contracția musculară precum și în mnținerea echilibrului acido bazic și chiar ajută la scăderea riscului de hipertensiune arterială.

VITAMINA A

O altă vitamină prezentă în compoziția pepenelui estevitamina A, care ajută la menținerea sănătații ochilor si mentine părul și pielea sănătoase și hidratate.

VITAMINA C

O sursă importantă a acestui anti-oxidant care stă la baza imunității și, de asemenea, ajută organismul la reconstucția de colagen care mentine sănătatea pielii și părului.

VITAMINA B6

Este o vitamină esențială pentru convertirea proteinei în energie.

HIDRATAREA

Format din 92% apă, pepene verde ajută la prevenirea deshidratarii din timpul lunilor fierbinți de vară.

REFACEREA REZERVELOR DE GLICOGEN

După antrenament, dacă nu avem un obiectiv de scădere în greutate, circa 4 căni de pepene roșu sunt ideale pentru refacerea rezervelor de glicogen și deci a refacerii post-antrenament.

ÎMBUNĂTĂȚIREA PERFORMANȚEI SPORTIVE

Un studiu USDA din 2007, publicat în “ Journal of Nutrition”, arată creșterea nivelului de l-arginină responsabilă pentru sănătatea vaselor de sânge și a articulațiilor. De asemenea, s-a arătat că l-arginina crește performanța sportivă. De asemenea, studiul din 2010 publicat în „Journal of Applied Physiology” relevă creșterea toleranței și performanței exercițiilor bărbaților sănătoși, lucru ce le permite  să execute exerciții cu o cheltuiala mai mică de energie.

 

Ține cont de cele de mai sus și profită de gustul pepenelui verde. Fii echilibat și moderat.

 

Alege gustos! Alege sănătos!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Alege un stil de viata sanatos!

Scapa acum de kilogramele in plus!

Începe acum!