Sănătate și culoare într-un singur fruct: Grepfruit

grep-1Nu toate caloriile sunt egale. Alimentele trec prin diferite modalitati metabolice in organism. Impactul lor asupra acestuia actioneaza in mod diferit asupra satietatii, hormonilor si al numarului de calorii consumate.

De exemplu, 200 calorii din piept de curcan iti pot atinge nivelul de satietate, dar e nevoie de 500 de calorii de chec sa ajungi la aceeasi stare. Important este sa ajungi sa alegi alimentele potrivite astfel incat sa aduci organismului calitate cu cat mai putine calorii.

Grepfruitul este unul dintre cele mai friendly alimente de care putem beneficia in alimentatia noastra si care corespunde criteriilor de mai sus. A fost mult studiat si este des folosit in planurile nutritionale, tocmai pentru efectele sale benefice si pentru rolul evident pe care il are in atingerea diverselor obiective. Iata cateva dintre rolurile sale:

  • Control asupra greutatii

Este un aliment bogat in fibre care contine 87% apa. Ceea ce inseamna ca ne ajuta sa atingem nivelul de satietate mai repede, cu un numar mai mic de calorii.

Exista studii facuta pe grupuri de persoane obeze care arata ca atunci cand este consumat inainte sau cu mesele principale ajuta la scaderea cu pana la 1,6 kg intr-o perioda de 12 saptamani si reduce semnificativ rezistenta la insulina, fluidizand cantitatea de zahar din sange si a amidonului din organism (1, 2, 3).

  • Scade nivelul de colesterol 

Este un citric bogat in antioxidanti si acid salicilic care ajuta in preventia sau imbunatatirea starilor de artrita (3).

  • Previne depunerea pietrelor la rinichi

Este o stare datorata si continutului mare de apa de care vorbeam, ajutand astfel la filtrarea ce trebuie facuta in urma procesului de digestie (4, 5).

  • O gustare rapida si sanatoasa

De cate ori spunem ca nu avem timp sa mancam mesele principale, ca suntem mereu pe fuga sau ca nu avem timp sa gatim. Cu toate acestea trebuie sa ne organizam si sa valorificam o alimentatie sanatoasa. In zilele nebune in care chiar nu gasim solutii, gustarile pot fi raspunsul ideal. Din aceasta categorie face parte  si alimentul nostru minune, plin de apa si enzime care ajuta digestia si care ne aduce satietate rapida si calitativa.

  • Continut bogat de vitamina A si C

Cunoscute pentru calitatile lor puternic antioxidante, aceste vitamine fac din grepfruit un super aliment care ajuta in alimentatia antiaging, previne si imbunatateste starile de gripa si raceala, ajuta la intarirea sitemului imunitar.

  • Continut bogat de licopen

Multe studii arata ca un consum ridicat de alimente bogate in licopen scad riscul de aparitie al afectiunilor cardiovasculare, cancerului etc.

  • Ajuta in starile de balonare

Da, acest lucru se intampla tocmai datorita continutului de enzime si fibre pe care il contine, ajutand astfel procesul de digestie si eliminarea sau ameliorarea acestei stari.

 

Te sfatuiesc sa-l mananci ca atare. Transformat in suc, vei pierde calitatea fibrelor si vei ajunge sa-ti bei caloriile, crescand numarul acestora in dieta ta. In plus, consumat ca atare vei depune un efort suplimentar si vei consuma calorii mai multe.

Bucura-te de el!

 

 

  1.  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16579728
  2. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21288350
  3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22304836
  4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12908889
  5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26150027

 

 

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Alege un stil de viata sanatos!

Scapa acum de kilogramele in plus!

Începe acum!