Spuma de căpșuni – No fat, No sugar

Spuma de căpșuni – No fat, No sugar

Suntem în sezonul căpșunilor.  Așa că haide să profităm de ele, de beneficiile lor.

Avem atâtea variante de a le consuma: crude, salată de fructe, limonadă, pandișpan, parfait, cu iaurt și granola, spumă. Trebuie doar să ne gândim ce  preferăm.

Spuma de căpșuni îmi amintește de copilărie, de bucătăria bunicii, de entuziasmul și nerăbdarea de a o consuma, de nemulțumirea când se termina porția pregătită.

Așă că iată-mă în bucătăria mea, cu aceea placere resimțită la gândul că voi savura iar acel gust, dar de data aceasta într-o formă potrivită obiectivului meu: FĂRĂ ZAHĂR, mai sănătoasă dar la fel de gustoasă.

Ingredinte:

  • 3 albusuri – de preferat de țară, din sursă sigură
  • 500 g căpșuni
  • 5 linguri Green Sugar Gelifiant ( Laboratoarele Remedia)
  • o cupa proteina Whey ( doar pentru cei ce au activitate fizică și își doresc un desert proteic; nu se adiminstrează copiilor)

Se pun căpșunile in blender alături de zahărul gelifiant  ( aici putem adăuga și cupa Whey).  Se bat albușurile spumă. Se amestecă cele două compoziții și se depozitează în recipiente ce se vor păstra la frigider min 2 ore.

Succes la ornat!

 

Informații nutriționale ( întreaga compoziție, fară Whey):

Proteine: 16 g

Fat: 2g

Carb : 40 g

Total calorii:  210

Timp de preparare: 10 min

Cristina

Tehnician nutritionist cu pasiune pentru gustos si sanatos.

This Post Has One Comment

  1. Marilena

    Daca tot este vremea capsunilor si dorim sa profitam de beneficiile acestor fructe, de ce sa nu le consumam ca atare, sau sub forma de smoothie preparat pur si simplu cu gheata sau apa?
    Una din regulile fundamentale ale alimentatiei santoase este ca fructele sa fie consumate pe stomacul gol, nu in asociere cu alte alimente (se consuma cu 30 de minute inainte de orice alte alimente, sau la doua ore dupa consumul altor alimente!!!) Motivul este ca fructele nu sunt digerate in stomac, ci in intestinul gros. Fructele trec rapid de stomac si ajung în intestin, unde isi elibereaza sucurile. Dar daca sunt asociate cu alte alimente raman in stomac si incep sa fermenteze.
    Albusul de ou nu se va consuma niciodata crud, deoarece contine o heteroproteina numita avidina, care poate duce la avitaminoza biotinica urmata de tulburari caracteristice. Avidina este termolabila, deci prin prelucrarea termica a oului se elimina acest risc. Ca atare este bine ca ouale sa se consume gatite si nu crude, sub forma de spume sau alte preparate.

    Iar adaosul de Green Sugar Gelifiant mi se pare fara nici un rost. Capsuna este un fruct dulce…Oare ce nevoie avem sa ii distrugem proprietatile consumand-o cu tot soiul de indulcitori?

    Vrem sa ne alimentam sanatos urmand macar cateva reguli de baza ale alimentatiei santoase. Am dreptate oare?

Lasă un răspuns