Gustări pentru drumeție

Fie că ne pregătim să plecăm în vacanță, fie că avem o zi agitată și știm  că vom ajunge târziu acasă, neavând timp să ne oprim să mâncăm pe parcursul zilei, avem nevoie de așa zisele gustări salvatoare care ne vor ajuta să trecem peste zi  în mod calitativ, din punct de vedere nutrițional. Sunt gustări pe care le vom alege ținând cont de faptul că vom fi în mașina, pe drum, între întâlniri.

Pentru mine aceste gustări însemnă alegerea conștientă de a avea ceva sănătos la îndemâna, evitând astfel ispitele nesănătoase ce ar putea apare pe parcursul zilei. Pentru alții vom constata că este o modalitate de a economisi bani, și mai este și bună pe desupra.

Avem foarte multe variante la care putem apela; iată doar câteva propuneri:

Fructe și legume

O alegere ușoară. Trebuie să fim atenți însă la tipul fructelor și legumelor alese, având în vedere că trebuie transportate și consumate cu ușurință. Vom evita alimentele moi, care se pot strivi sau altera ușor, de la care ne putem păta, murdării. Vom alege morcovi, castraveți, ardei, țelina, gulie, ridichi, mere, pere, gutui, struguri înghețați, cireșe etc.

Mix de semințe, alune,nuci, fructe uscate

Nuci românești, migdale, nuci macademia, caju, semințe de dovleac, semințe de floarea soarelui – toate crude, nu prăjite și sărate, merișoare uscate, agrișe, etc. Atenție însă la cantitate! deși oleainoasele au conținut e grăsimi bune și proteine, ele sunt și calorice. Cantitatea recomandată este de 15-20 bucăți. Atenție și la frecvența cu care mâncăm caju:  au conținut ridicat de Omega6, acid gras care are caracter proinflamator (la femei favorizează și întreține celulita)!

Bucățele de castraveți umplute cu branza, nuci, susan negru

O gustare care va necesita o casoletă și o geantă frigorifică. Merită însă efortul de a le transporta. Sunt gustoase, sunt ușor și rapid de preparat și o încantare vizuală pentru cei ce le văd. Vezi aici cum le poti pregăti!

Budincă de chia

Este gustarea mea preferată. O poți cumpăra direct făcută, din comerț, dar este atât e ușor și rapid de făcut incăt o poți prepara chiar tu. Astfel ai avantajul controlului de calorii, reducerea cantității de zahăr; îi poți da textura dorită și poți adauga ingredientele dorite. Tu cum o prepari? Vezi aici cum o prepar eu!

Chips-uri la cuptor din legume si fructe

De multe ori simțim nevoia să ronțăim ceva. Iată aici varianta sănătoase a chips-urilor din comerț.

Lipii din ou și ovăz

Acestea pot fi consumate ca atare sau pot fi folosite pentru a ne crea wrap-ul preferat. Te vei îndrăgosti de gustul lor. Îti garantez! Vezi aici rețeta mea! Incearcă și tu!

Măsline

Îti recomand masline verzi sau kalamata. Masline negre sunt acide si colorate artificial.

Tips and tricks

La drum îti recomand să  te aprovizionezi cu apă depozitate în recipiente mici. Îti poți ingheța chiar căteva sticle de plastic cu o seara înainte, dacă știi ca pleci la drum și nu ai o geantă frigorifică.

Nu uita să folosesti sau să ai la tine punguțe cu sistem de inchidere zip locked.

Ce să nu mai uitam – o pungă în care să ne depozităm resturile, șervețele uscate și umede, un gel pentru curățarea măinilor.

De asemenea, recomand ca toate gustările pe care vă hotărâți să le luați cu voi în vacanță să fie depozitate  într-o cutie mare de depozit din plastic. Astfel evitați distrugerea sau strivirea alimentelor și în plus aveți o imagine mai bună asupra tuturor gustarilor luate.

 

Drum bun!

 

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

Alege un stil de viata sanatos!

Scapa acum de kilogramele in plus!

Începe acum!